09 September 2008

What did you learn today, Jojo?

Tau tak rancangan bebudak kat ceria (rasanyer) Jojo’s Circus? Last rancangan tu mesti narrator tu tanyer kat Jojo ayat nih.. What did you learn today, Jojo? Today, I’d learn a lot of things such as:

a.Kita kadang-kadang jeles ngan orang yang selalu nampak happy. Tapi selalunya mereka ni lah yang hebat tekanannya.
b.Duit banyak tapi tak happy pon tak guna.
c.Diberi pangkat adalah untuk suruh orang diam/tutup mulut (quote by ……)
d.Pelik ngan sorang nih. Aku bagi dalam perumpamaan ler senang… Ader ler sorang hamba Allah ni, pinjam duit aku nak beli barang-barang yang bos kitaorang suruh coz dia tak diberi peruntukan untuk membeli barang-barang tuh, aku bagi jerla coz bukan untuk buang-buang tapi untuk company jugak. Bos pon tau yang dia pinjam kat aku. Pastu, tak lama kemudian dia hantar surat kat aku mintak aku bagitau dia, apa yang dia dah buat dengan duit yang dia pinjam dari aku. Ok ke tak dia nih??? Dah la pinjam duit aku, mintak aku report kat dia plak apa yang dia dah beli??? Bleh tak bagi rasional perbuatan ko nih????

Itulah dia yang aku belajo ari nih...

No comments:

Post a Comment