21 June 2011

Hishhhh...Aku Buntu...

Ditanya dengan soklan kenapa tak mintak bantuan kengkawan bila buat keje… Hmmm… Wahai kengkawan jajahan takluk UPSI… Bukan aku tak mo mintak tolong, tapi aku sangat sedar bahawa kengkawan juga sangat sibuk… Ada ker masa untuk aku? Ada ker ruang untuk berfikir mengenai keje aku? Sedangkan aku nih entah di ceruk mana dalam hati semua…

Yang pentingnya… keje orang laen pon banyak…tentu takleh nak fikir keje-keje tambahan nih lagi kan… Aku sangat bimbang kalau keje aku menyusahkan orang lain… Aku sangat risau kalau orang merungut tentang keje yang aku mintak share sama2… Aku sangat sedih kalau aku mintak tolong buat keje tapi orang buat donno… Buruk sangka ker aku? Ntah… tapi aku dah pernah laluinya… Nak melalui sekali lagi… Sanggup ker?

Jendela depan aku nih, terangnya… memang terang bila hari cerah… Aku harap cerahnya tu sampai ke dalam hati… Tapi untuk hari ni… Tak kot… Cuaca tak secerah yang aku harapkan… Ish3… apa puitis sangat nih… Geli nyer dengar… hehehe…

Nak tulis ker apa yang ada dalam hati? Tak kot… Cukuplah… Apa yang aku perlu sekarang adalah semangat untuk terus menjalankan amanah keje ini... Dok dalam ofis, pandang keliling… takder pun yang mahu memberi semangat… Bukan tak mau kot… Tapi mende2 nih bukan boleh bercakap pon… Abes nak wat caner? Hishhhh… aku buntu nih…

No comments:

Post a Comment