14 October 2011

Makcik PhD



Kat ofis lagi nih... Hmmm... terrr ‘pause’ jap... tengah fikir apa nak buat ngan dokumen ‘salinan kepada’ yang mula melambakkan diri... Nak buang... info nih kadang2 perlu... nak simpan... tak cukup tempat plak... caner ‘ekk?

Dalam dok membelek dokumen yang siyes menyemakkan meja nih... Dengar la melalui Youtube ni lagu Dingin – Ziana Zain. Alahai syahdu la plak... Ziana Zain memang la antara retis yang aku minat... Suara dia memang power dan lagu2 memang best... Pernah dengar lagu Berpisah Jua tak? Homaigod... giler aku jap...hehehe....

Apa nak citer ni yer.... Hmmm... tadi ader la dua tiga orang students Pasca Siswazah Fakulti ni yang datang ke kaunter... Memang gayanya perlukan pertolongan... So, dah takder orang, maka dengan ringan mulutnya aku pon beramah mesra la nak menolong... Yang sorang wanita nih, elok berbudi bahasa orangnya... Padan ler amik Sarjana, nampak la kesarjanaannya tuh...

Yang sorang lagi pompuan nih, mak aiii... amik Doktor Falsafah tapi nampak bersepah jer... dah la kasar jer bunyi cakapnya... tingkahlaku pon kasar... eloknya takder orang tolong pon takper... Aku yang nak tolong dia nih pon dia anggap macam orang gaji kat umah dia... cakap dah la tak berapa sopan, mana nyer orang kita dapat nih...

Haih...geleng kepala dibuatnya... To the Makcik... tau la Makcik amik PhD, jangan la layan kami yang belajar tak tinggi nih cam orang yang Makcik bayar gaji... Tolak tepi la dulu jawatan apa yang Makcik pegang sebelom nih... Kami tak mintak makan pon dari Makcik... Jaoh skali mintak duit... Kalau macam ni la attitude orang yang amik PhD, tak dapat belajar tinggi pon saya tak kesah... Yang penting saya leh belajar menghormati dan menghargai orang lain... Terima kasih Makcik kerana mengingatkan saya tentang nilai budi bahasa...

Ha kannnn.... amik ko... Walau bagaimanapun ingin saya tegaskan di sini... saya minat ZIANA ZAIN !!!! Hahahahaha

No comments:

Post a Comment