30 April 2013

BAHASA



Pepagi lagi dah buat aku hangin satu badan… Kalau la Pak Aji penipu ni dok depan mata, aku telan dia idup2… Tapi puas ati gak coz dia ingat suka2 dia jer tinggi suara kat orang. Alo Pak Aji!! Mana pegi adab ko? Pada aku kalo ko berbudi tinggi, aku pun akan berbahasa.. Ni aku yang BAHASA kan ko yer!!! Hish…bikin panas betol la ini orang… Tapi bukan orang UPSI yer … Terus aku cari channel buat aduan… Dua tiga channel dah buat, last sekali nak wat repot polis.  Yer la, dah melampau tahap gaban dah… Tapi baru sedar takder kete nak g balai… Alahai… Takper la… Repotnya dah karang dah, esok pegi… Mesti buat jugak coz diaorang ni dah melampau sangat…

Astaghfirullah… Istighfar Marini… Marah itu dari syaitan… Istighfar bebanyak…

Alhamdulillah… dah petang ni, dah tak emo lagi… cuaca mendung dan sejuk, sebab tu hati cepat sejuk… Peringatan buat diri sendiri … BUDI BAHASA BUDAYA KITA…


P.S  - Pilihanraya Umum 13 lagi beberapa hari… Peringatan untuk yang menjadi calon, penyokong kepada calon dan yang mencalonkan diri… jagalah BAHASA kita… hehehe

No comments:

Post a Comment