02 August 2013

Mengomel sebelum raya



Astaghfirullah… Ya Ampun! Tak paham tol dengan mereka ini. Nak gelak pon ader… Dalam sedar atau tidak, kita adalah apa yang kita tulis dan kita adalah apa yang yang kita cakap… Jadi, saya mohon untuk mereka ‘terasa’ lah… Mohon sangat2 ni… Ish3… yang kelakar tu mereka tak sedar ker bahawa merekalah objek dan subjeknya… Hehehe… ader jugak la orang macam ni…

Kemudian apa yang mereka buat? Mereka nak kongsi kebaikan… Alhamdulillah… Tapi nampak macam bukan kongsi kerana kalau kongsi maksudnya bersama-sama, kerja sama-sama, jalan sama-sama, buat sama-sama… Yang peliknya semua tu tak berlaku… Apa yang jelas, kebaikan yang diminta kongsi itu hanya simbol yang mereka itu lebih darjatnya dari kita… 

Kawan-kawan, sebelum kita menilai sesuatu atau seseorang itu baik atau buruk, sempurna atau tidak,bayangkan diri kita berada ditempat dia, adakah kita akan ambil jalan yang serupa? Atau kita boleh menjadi yang lebih baik? … But then I realize  


 Takper lah… macam ni lah… saya maafkan awak...


 Cuma pesanan saya…





Hmm... dah abes dah bab nak mengomel... Lagi? Hah! Satu lagi ni... saya seperti gambar di bawah ni, menyusun sepuluh jari memohon maaf di atas kekhilafan saya selama ini... Maafkan saya yer...

 Lagu ni saya suka sangat ... so untuk korang semua yer...

























No comments:

Post a Comment