30 September 2010

Rasa ini...

Rasanya dah lama sangat tak update blog kan.... (ayat standard nih bila tak update blog). Penat betol (bukan main2 nih....). Cuti 2 minggu rasa tak berbaloi… Seronok ke raya? Tak tau… Sedih ker…memang sedih…
Bapak dan Aman...pada siapa pun aku cakap atau kat mana pun aku tulis yang aku sayang Bapak dan Aman...dah takder maknanya lagi...hanya doa dan airmata ini sahaja...

Pagi 1 Syawal aku ziarah pusara bapak dan Aman… Lamanya aku tak ziarah pusara bapak... Bukan aku lupa atau tak ingat, cuma tak sanggup…

Pusara Aman plak… nak jatuh jantung aku ke tanah bila aku ke pusara adik aku… Airmata bertakung tapi hati menahan… Adik aku tu… Ajal dia awal sangat… Aku bukan mengeluh cuma… Ntah… Allah… Tabahkan hati aku ni… Mak...takder yang pujuk mak raya nih...Ya Allah... tabahkan hati Mak...

SEDIHNYA....(maaf...aku rasa dah tak boleh lagi nak ceritakan kesedihan ini...)

Kisah lain...
Dah seminggu aku tanggung…. Ada satu rasa dalam hati ini... Macam mana nak describe yer... Rasa marah tapi tak tahu sebabnya, rasa nak gelak tapi takder yang kelakar, rasa nak menjerit tapi dalam bilik ni jer, rasa nak menangis tapi takder yang menampar, rasa takut tapi tak nampak hantunya, rasa nak tidur tapi tak mengantuk, rasa nak fokus tapi memang tak boleh... kenapa nih....

Dieny pesan kat aku... Memang takleh nak buangkan rasa tu tapi DIVERT kan ... I’m trying so hard... Tapi rasa itu masih di situ... Owh rasa... pergilah…

My dear Cikgu… maybe cikgu boleh tolong anak murid cikgu ni kot… ATAU… Dieny… kita boleh berbicara lagi… ATAU… Ijan ATAU Hanna ATAU Yus ATAU Faiz ATAU Babah ATAU Amir ATAU…. ATAU... saper yer...

1 comment:

  1. Dugaan ini benar menampar jiwa dan raga seorang hamba~
    pemergian orang yang dikasihi boleh membuatkan yang berdiri duduk, yang duduk baring~
    saya yakin puan seorang yang kuat
    hadapi dengan tabah
    carilah temana berbicara
    luahkan segala duka
    semoga ALLAH kurniakan ketenangan buat puan
    berdoalah agar ALLAH hidarkan segala rasa yang kurang enak di hati

    ReplyDelete