21 October 2010

I can’t tell the truth but I won’t lie


Ke Kuala Lumpur atas urusan peribadi dan rasmi...jauh ker KL tu? Dekat jer...tak sampai sejam dah sampai. Tapi objektif kedua-dua urusan tak tercapai pun...sedey....

Berjumpa seseorang yang buat aku banyak berfikir sepanjang jalan pulang... Apa yang aku fikir? Aku fikir ada perkara yang aku rasa BOLEH tapi aku TAK BOLEH dan perkara yang orang fikir aku TAK BOLEH tapi aku BOLEH .... kompius...

Bagi contoh la senang...
Perkara yang BOLEH aku buat adalah mengawal diri tapi aku sedar kadang-kadang dan memang selalunya aku TAK BOLEH kawal diri. Macam hari tu, masa konvo anumerta Allahyarham Azmi, aku rasa aku dah cukup tabah dan BOLEH untuk hadapi situasi ni... Tapi... Memang TAK BOLEH... Melihat Mak arwah yang terduduk di pentas sambil menggenggam erat skroll tu takkan ada hati yang boleh menahan sebak...takkan ada...

Lagi...
Aku fikir aku BOLEH buang ingatan pada seseorang yang sepatutnya tak ada dalam ingatan... tapi TAK BOLEH...lagi nak buang...lagi melekat kukuh macam paku yang lekat kat papan... Tolong carikan penukul yang leh tarik paku tu keluar... jangan benamkan rapat pada papan ingatan... Aku tak mahu bakar papan ni disebabkan paku yang sebatang tu...

Lagi...Hurmmm.... aku nak nangis..... (pause 5 minit yer...)

Sambung
Okay...apa lak perkara yang orang fikir aku TAK BOLEH tapi aku BOLEH buat...
Hmmm...apa yer... Ramai orang tengok aku ceria sahaja...macam tak der problem... Tapi Tuhan jer yang tau... Kalau boleh aku bentangkan hati ini... koyak rabak cam kain buruk yang dah nak buang .... Orang ingat aku TAK BOLEH sembunyikan rasa (mungkin ya) tapi aku BOLEH tunjuk yang aku tak apa2...

I can’t tell the truth but I won’t lie... ungkapan ini… apa kena mengena ngan N3 kali ni… ada… memang ada…

No comments:

Post a Comment