19 May 2011

Tak kena


Atas meja aku pada jam 6.10 petang 19 Mei 2011... serabut...serabut...

Berselerak meja… Takdan nak susun lagi keje yang menimbun dengan yang bercelaru dalam kepale ni ha… Betol la… hidup ni ‘hidup’ sebab ada masalah… kalau takder masalah… takyah ler nak pikir caner nak hidup kan??

Banyak yang aku rasa cam tak kena dalam hidup aku… Contohnya macam tadi tu… bagi talk pasal protokol tapi aku datang pakai cam minah rempit yang baru pas kalah racing jerrr…. Memang ler sebab aku cuti hari ni atau lebih tepat lagi MC. Sakit mata nih lambat benor lak nak baiknya…

Lagi apa yang tak kena? Hmmm… aku sepatutnya cuti untuk 2 hari… Tapi macam tak cuti jer… Memang sama jer… kat umah ker…kat ofis ker… aku takkan berenti buat keje… Tapi keje-keje tu tak abes2 pon… Kat umah basuh pinggan, takdan 5 minit ada lagi pinggan nak kena basuh… basuh baju rasa cam tak abes2 jer basuh, masak lak cam lepas masak, masak lagi, masak lagi… tak abes… Sama jer kalau kat ofis… lepas satu keje…keje lain lak datang…pas tu masalah laen lak nak kena selesai…pastu event lain nak kena handle… lepas satu… satu plak…

Takder saper yang untung atau rugi kalau keje atau cuti… sama jer… Cuma yang tak sama adalah “Adakah kita dihargai?”… Tak kira lah kat umah atau kat tempat keje… sama jer… Cuma bila diberi penghargaan, rasa berbaloi tu akan timbul dalam diri…

Lagi apa yang rasa tak kena? Uihhh…kalau buat list ni dah sampai ke Teluk Intan dah, tembuih ke Ipoh, turun ke Bidor, singgah ke Sungkei, patah balik ke Tanjong Malim dah nih…. (Kalah Man Laksa nyer dialog…hahahaha). Tapi aku kan pandai susun keje, lawan mak pon pandai, takkan keje ofis takleh buat (motivasi diri nih)… Yer la tuh… Nak motivasikan diri konon… moncong jer lebih… hahahaha!!!!


Sesaper nak sangkut hanger ???

3 comments:

  1. ok la tu puan...rock n roll...baru syok bg crmah cara mcm tu...

    ReplyDelete
  2. Tq dear Nazyfah coz sudi baca cerita ceriti saya...mmmuuuaaahhh

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete