31 March 2012

DEWA


Manusia ni kalau di suruh buat list ketidak puasan hati, tujuh lautan dakwat pun belum tentu habis tulis lagi senarainya… Macam2 yang kita tak puas hati… sebab yang paling banyak kita akan tulis adalah pasal orang laen… Kenapa? Coz kita rasa kitalah paling sempurna, paling bagus, paling baik… senang cakap, TAHAP DEWA… Haih…

Sedar atau tidak, kenapa kita tak puas hati ngan orang laen? Hmm… sebab musababnya bila kita rasa orang laen itu sepatutnya kurang daripada kita, kita rasa orang laen tu patut dengar cakap kita, patut tunduk dengan kita… Ego nya kita kan??? Bila kita dah macam tu… rasa2nya leh tak kita tido lena … Hah! Gerenti kerat jari nyer la, tentu TAK BOLEH… Kenapa tak boleh??  Coz siang malam kita asyik fikir tentang orang tu… Asyik fikir bagaimana nak jatuhkan dia… Kalau boleh dengan cara yang paling memalukan dia…. Ish3… jahatnya fikiran kita yer… Fikiran tak jahat, tapi hati kita yang BUSUK…

Tak boleh ker kita hidup dengan kedamaian, tak ader dalam hati tu untuk menjaga kepentingan sendiri, fikir orang laen juga… Dalam dunia ni, semua orang sama, walaupun tua, walaupun muda, walaupun pangkat tinggi, walaupun x der keje… sama jer…  Semua orang  akan makan bila lapar, takder yang leh kenyang hanya dengan dengan berfikir jer… Semua orang akan tidur bila mengantuk, takder yang boleh tahan mata dengan hanya telan ubat… Kan sama jer kita nih… baik ker, jahat ker, pandai ker tau bodoh tetap sama , takder DEWA dikalangan kita nih…

So, to that person, saya sangat tahu awak sangat tak puas hati dengan saya… Saya tidak tahu kenapa, tapi awak menjajanya di kalangan rakan-rakan saya, yang akhirnya of coz la sampai juga ke telinga saya… Alhamdulillah dan terima kasih… sekurang-kurangnya saya tahu siapa yang telah mengiktiraf dirinya DEWA kan?? Saya?? Saya cuma HAMBA ALLAH….


1 comment:

  1. dewa je.. dewi xde?? hihihi~ anyway, nama datuk saya dewa, puan marini! hehehehe

    ReplyDelete