19 February 2011

FB vs...


Hujan pagi nih…hurmmm…berblog juga bagus kan… Tapi bila nak post? Tunggu lah bila2 senang sket…

Don’t be perfect but be realistic. Yang ni perlu kita implement dalam hidup. Perfect cuma wujud dalam angan2, khayalan dan mitos jer… Hakikat nya…huh…

Dalam keje misalnya, apa yang perfect kita nampak adalah keje jalan dengan staf yang duduk kat meja…taip tu…taip nih… jawab tepon… Bila boss masuk, semua pun bangun, bagi salam (ish3…cam dalam drama lak). Boss lak, duduk kat meje, belek tu, belek nih, sain tu, sain nih… jap agi secretary masuk tegedek2 depan boss… pastu boss gi meeting, semua dalam meeting focus… ish3 a perfect office…

Tapi hakikatnya… bukan semua macam tuh… ada yang bila boss masuk office buat donno jer (bukan ofis aku ni yer…).Dalam hati kata, bukan ko pun yang bayar gaji aku. Pastu boss lak masuk bilik, takdan sat kena g meeting, kena baham lak tu kat meeting

Pas masuk bab keje, masuk lak bab balik dari keje… apa yang aku dengar…rata2 husband skrg merungut2 kata wife asyik ngan facebook… Betapa tak perfectnye wife korang tu yer… sepatutnya balik jer korang dari keje, wife kena uruskan tugas kat umah. Masak, kemas rumah, tengok anak2….pastu siapkan meja untuk dinner… Ha! Tu la working wife yang PERFECT! Yang idealnya…hubby pastu layan bola… bagusnyaaaa la kan…Merungut rangat pasal wife dan FB mereka tapi bersorak sakan bila tengok bola jam3 pagi…Ish3…

Hari ni sorang lagi dalam friend list FB aku “hilang”… Mungkinkah dia block aku macam si dot dot buat tuh (dan akhirnya aku tau sebenarnya dot dot block coz nak ngumpat aku dalam tuh... suka hati ko lah dot dot...ada aku kesah...). Tapi aku yakin coz my friend nih dah fed up ngan FB… Entahlah…hanya dia je yang tahu… Walau apa pun yang berlaku kepada dia, aku tetap mendoakan yang terbaik untuknya coz aku dah tak tau lagi apa yang berlaku pada dia setiap hari, waktu dan ketika…Ish…tetiba lak dalam hati ada taman (tersebak nih…) hehehe…babai…

No comments:

Post a Comment