09 November 2010

everybody against me..


Dah naik fed up buat menda2 nih... balik2 menda yang sama…sumer pon ader dead line… Yang tak tahan tuh bila kita nak ikut dead line tp tergendala…sebab per? Ader la sebab yang meng ‘angin’ kan… Astaghfirullah…

Cepat fakir pasal menda laen…kalau tak..meletop lak tempat nih….

Nak tulis apa nih…tulis apa yer….hmmmmm………

Okay, tulis pasal everybody against me... Mana dapat? Sebetolnya… masa bukak YM td, sum 1 letak status YM dia.. Bengang!!!!! Dia yang aku kenal sangat murah dengan senyum sebenarnya…

Dengan berani2 takut aku bagi salam kat dia… Alhamdulillah…dia jawab… Memang kengkunun nyer nak tenangkan hatinya yang resah, gundah dan marah… Tapi tak berjaya nampaknya… Takper lah… mungkin bukan kata-kata dari aku yang ditunggunya…

Okay...back to de title... everybody against me… Ni jer yang dia tulis kat aku… Macam2 interpretasi nih… Macam ni lah… apa yang aku nak tulis nih mungkin kurang sedap tapi inilah kenyataan… Aku taknak lawan cakap ngan dia… coz bab lawan cakap ni selalunya aku kalah… selalunya la kan... Lagipun aku taknak lukakan hati orang yang aku sayang... (hehehe...kalau dia tau..)

First of all... aku membayangkan perkara ini berlaku pada aku... Allah...lemahnya semangat... Nak keje pon rasa takleh... Even nak melangkah ke ofis pun klu boleh tak nak... Rasa semua mata yang memandang nak cari salah aku jer... Orang buat baik pun aku akan sangka nak kenakan aku... tambah plak klu orang buat jahat... Duduk kat atas kerusi empuk rasa cam duduk atas duri2 tajam... Hati akan rasa tak tenang... Suasana jadi muram... pendek kata kalau perkara ni jadi kat aku macam ada satu dinding batu yang menghempap kepala... Mungkin lebih baik takyah datang keje...

Tapi aku akan jadi apa kalau taknak keje? Pekerjaanlah yang membuatkan minda berkembang, ruang lingkup sosial akan lebih terbuka, rezeki yang kita makan jadi halal, ada masa depan, boleh berfikir dengan waras dek kerana keje yang melambak dan bertimbun... yer ker??? Hehehe...

Tapi kaji tak kenapa menda ni jadi kat kita? Kenapa tak jadi kat Bedah ker? Pe’ah ker? Ali ker? Kenapa mesti kita? Kenapa apa yang kita buat selalu jer dapat tentangan? Kenapa? Apa yang salah nih?

My Dear... meletakkan kesalahan kepada orang atau benda lain takkan selesaikan masalah ni… Ia akan berlarutan sampai bila2... Kaji diri kita dulu... adakah kita meletakkan diri kita setinggi bintang di angkasa atau serendah mutiara di dasar lautan? Dua-dua pun bagus dan baik... jadi bintang... sebagai panduan dan petanda juragan di lautan lepas, jadi mutiara... walaupun di dasar yang paling bawah... ia terlalu cantik dan bernilai. So kita kat mana yer... antara kedua2 tu kot...

Sedar atau tidak kita dalam penilaian orang... bukan boleh hidup sorang2. Cuma bila kita channel laen...orang laen channel laen... memang cannot gi... Macam you HBO orang laen Astro AWANI dengan CNN... mana leh masuk beb...walaupun bawah ASTRO... Ish3..dah melalut lak I nih...

Macam ni lah... dengan kata lain yang lebih mudah... bila kita tak leh lagi terima tentangan atau ujian ini... kita mengalah... tak per...mengalah bukan bererti kalah tapi dah menang separuh. Tak guna kita fight tp apa yang kita dapat?!! Peluh jer...

Tak payah berangan nak cili mulut orang sana sini, what a waste!!! Lebih baik duit yang beli cili tu u simpan wat modal kawen...hehehe....

Mungkin ayat2 I ni agak sakit untuk di dengar, tu sebab I tulis… So my dear… terpulang pada u… Macam gambar yang I attach kat atas tu... No worries... I tetap sokong apa saja yang u buat demi masa depan... Adios!

1 comment: