30 November 2010

Untuk AKU


Menyesak-nyesak idea nak kuar dari pale otak aku nih... tapi caner nak olah...pusing kot ni tak kena, pusing kot nu tak kena... apa nak buat nih....

Tolong la...aku memang nak tulis...mungkin sebab aku banyak sangat fikir pasal nak buat bajet 2012 dan 13 ni kot....hmmm...mungkin.... atau mungkin sebab hati aku tak tenang...hmmm...mungkin... atau mungkin aku dah biol untuk hari nih...hmmm...juga ada kemungkinan....

Pokoknya... mende2 yang menyesak kepala nih macammana nak aku huraikan.... macam pasir di pantai... kalau kat pantai...kita tengok pasir jer kan... tapi kalau dibuat istana... mesti nampak ada luar biasanya (walaupun tak lama...) dan orang pun akan faham... tapi kalau biar pasir jadi pasir jer... susah nak nilai...

Pesanan untuk aku ...
1. Tabah
2. Gagah
3. Be strong
4. Kenyataan di depan tu...hadapilah...
5. Jangan takut dengan kelukaan... Sekali terluka, baru tau sakitnya, so kita akan lebih bersedia...
6. Kesilapan? Memang selalu berlaku dalam hidup... Akuilah jika silap... Tak ke mana pon kita nih... Bolehkah aku??!!!

Hmmm...kalau orang berbicara bab agama... aku akui aku dah takder hujah lagi...siap keluarkan hadis ngan ayat Quran... Memang aku angkat tangan... Buat la caner pun... aku takkan lawan... dan aku taknak lawan coz semuanya betul... takkan ader yang salah...

Cuma yang aku minta berbicaralah dengan hati dan perasaan... kita akan tahu di mana kita...

3 comments:

  1. puan sayang,
    teruslah kuat, tabah dan hadapi dengan senyuman.
    pasti ada hikmah setiap apa yg berlaku. saya tahu puan mampu untuk menghadapi semua ini. senyum!

    ReplyDelete
  2. jom kite berbicara bersama! hehehe

    ReplyDelete
  3. dear menjejak dewasa dan g0m0k9enDek...tq...sayang korang!!!

    ReplyDelete