12 March 2011

Lepaskanlah dia...

N3 ni aku tulis sebab baru jer bercakap dengan sum 1… Hatinya runsing, fikirannya pening… Kenapa? Apa jadi pada dia? Hmmm…masalah orang muda…hampir atau dah putus cinta…kalau boleh aku katakan begitu… Siapa yang tak pernah melaluinya… Realiti kehidupan kan…

My dear… memang susah melepaskan seseorang dalam hidup… Tapi jika itu diperlukan, maka relakanlah… dunia kita bukan berakhir bila kita terpaksa merelakan kepergian orang lain dalam hidup. Pandanglah ke hadapan walau remuk redam perasaan… My dear… ini baru sedikit… Baru di garisan permulaan untuk mengenal keperitan… Yang pastinya ia takkan berhenti selagi kita bernyawa… Bertahanlah… bukan masanya untuk menyerah…

Untuk aku… adakah aku dah lepaskan kepergian mereka?

Bapak yang aku kasihi… Aku saksi segalanya… Aku yang genggam tangannya… Aku yang dengar nafas terakhirnya… aku yang dengar Syahadahnya… Adakah aku rela dengan kepergiannya? Sesungguhnya TIDAK… tapi selepas 10 tahun ini… Lepaskanlah Marini… Lepaskanlah…

Aman… Demi Allah… Aku sayang adik seorang ini… Tapi sayang aku kepada Aman tetap tidak mengatasi sayang Allah kepada dia… Aku cuba dan saban hari mencuba untuk redha dengan ketentuan-Nya… Namun sehingga hari ini hati aku belum merelakan… Aku tak mampu melepaskan dia pergi… kembali kepada Penciptanya… Tuhan…berilah aku kekuatan…

No comments:

Post a Comment