29 March 2011

MERAJUK


Leh ker muka nih merajuk??? Hehehe...

Aku merajuk? Leh ker? Saper nak pujuk? Mengabeskan masa jer kalo merajuk nih… Macam ler dengan merajuk nih boleh kenyang? Takpon leh ker siap keje dengan merajuk? Tapi best jugak kan kalau merajuk pastu ader yang pujuk… Leh buat ngada2 lebih sket… Leh buli orang… Leh tarik muka… Leh buat tu… pastu buat nih… semuanya nak ikut kepala kita jer… Uish… Rimas ler…

Abes tuh apa yang boleh ganti ngan merajuk? Hmmm… kalo aku….hmmm… daripada merajuk baik buat keje laen macam gi jalan2 ker… gi shopping ker (window shopping jer…)… tulis blog ker… kan banyak pekdahnyer tuh… Daripada tarik muka 14, baik senyum sampai leh sangkut kat telinga… Tapi jangan ler sampai orang kata tak tol plak…hehehe… Okay JOMGOSIP, saya tak merajuk….

Sepanjang hari ni meeting manjang… katner nak rehatnyer… Ni pon pale otak dah jam… dari tadi nak buat paper work promosi nih macam sangkut2 jer… Takperlah… Save dalam pendrive, pastu wat kat umah… tu pon kalau idea mari tengah2 malam sat gi… Kalau tak, sambung esok ler… Tapi esok nyer keje dah menanti… caner nih… Mau tak mau, kena siap gak malam nih…

Dari semalam aku fikir pasal sorang nih yang baru pas meeting ngan aku baru2 nih… Daripada cakap2 dia yang macam bergurau tu dia sempat jugak mengatakan yang aku ni takder keje… Hmmm… naper rasa cam tuh… Jangan la rasa diri sendiri yang paling baik, paling sempurna dalam pekerjaan, paling sibuk melaksanakan tanggungjawab, semua yang PALING adalah diri sendiri… Tak baik… Cuba pikir macam nih… Memang kita yang PALING dalam universiti nih, tapi kalau takder orang lain yang membantu… kita takkan jadi yang PALING tu… Terfikir tak kat kepala hotak dia tuh yang dia takkan boleh buat keje sorang-sorang. Mungkin peranan aku tak ‘besar’ macam dia, tapi sekurang-kurangnya aku tak berfikir macam dia… Thank You ALLAH…

Lama nya aku tak jumpa adik2 BRIGED… Maafkan saya kerana terpaksa mengabaikan korang dalam beberapa minggu nih… Sukarnya nak mengatakan bahawa terlalu banyak perubahan yang saya perlu beradaptasi… Doakan saya tabah dan gagah hadapi semua ujian ini… Luv UOLs…

No comments:

Post a Comment