18 May 2010

Kocik laie...


Dari malam tadi strawberry (hp aku…orang lain blackberry) buat hal. Suara ada, gambar plak takder..kuar belang2 jer… Hai… ni la tepon… masa-masa ni la nak buat hal pon. Tunggulah cari sugar daddy sponsor tepon.Hahahaha!!! Berangan biarlah yang patut-patut...

Jam 10 pagi tadi mahu tak mahu terpaksa jugaklah menapak kat kedai tepon kat TM tuh… Dah puas dibelek-belek, terus tokei tu cakap, “Ini libbon munya hat (ini ribbon punya hal)… konfem”. Yer ker..rasa2 nya baru jer masa Program Mengenang Tokoh 29hb Feb aku tukar. Takkan ler… Puas si Tokei kedai tu meyakinkan memang masalah ribbon (yang dia sebut libbon) yang sebabkan strawberry jadi citu.

At last.. Okaylah Tokei..Tukarlah ‘libbon’ tuh.. Sengih jer mamat tokei tuh… Mana taknyer jap lagi kaya la dia... Tengah tunggu tuh... Ader la mamat sebelah ni tersengih-sengih... Alahai...naper lak ai... Daripada boring tunggu bek aku sembang jap. Ooo mamat nih baru jer umur 19. Kocik laie tapi pakai moto besar. Dah keje. Pastu dia tanya lak umur aku berapa. Len macam jer ayat nyer nih. Aku cakap dah ko pon panggil akak, dah sure ler tua dari ko. Dia sengih2 jer. Tapi dia punya la desak aku, nak tau jugak umur aku berapa. Lak ai mamat nih... Aku cakap kat dia, sebetolnyer, awak kena panggil akak ni makcik coz memang layak jadi makcik awak pon. Tapi dia balas mak aii...ayat... punyalah jiwang... dah amik Diploma Ayat Mengayat aper... Tak padan ngan budak lagi. Mana lah belajar nih...

Aku naik risau gak dengan bebudak sekarang. Belum abis sekolah lagi tapi dah pandai menda2 macam nih. Pastu tak tapis dulu. Sepatutnya kat orang tua cam aku nih kena la tunjuk respect sket bukan semuanya leh sapu jer buat koleksi. Kalau macam ni lah yang dikatakan generasi masa hadapan... Aku tak tau apa kesudahannya...

Seb baek lah masa tu ada ler kengkawan UPSI gak yang datang baiki hp. Aku pon terus beralih arah. Terpinga-pinga budak kecik tuh. Tu ler...salah orang!!!

Sejam tunggu akhirnya strawberry pon dah boleh berfungsi... Cepat-cepat aku beredar. Pengajarannyer... ajar sket budak kecik tuh!!!

No comments:

Post a Comment