11 January 2011

CAWAN


Dah nak balik dah...tapi hujan lebat sangat.... Baru je lepas berkongsi masalah dengan i yang aku respek. Such a release bila bercakap dengan sesorang yang faham tentang apa yang dihadapi sekarang… The conclusion selepas perbincangan ini adalah di analogikan sebegini…

Apabila orang lain di suruh menterjemahkan apakah “cawan” dan diberi duit untuk buat apa saja supaya persoalan mengenai “cawan” terjawab... Mereka kata tak payah susah2...gi kedai beli jer la cawan, macam2 bentuk dan saiz ada, pilih la yang mana nak.

Tapi bila aku disuruh menterjemahkan “cawan”, aku mintak duit nak beli cawan, tapi diaorang kata...itu keje ko, pikir ler macam mana nak buat coz kitaorang taknak bagi sesen pun...

Ish3... dengan berbekalkan air liur saja, aku disuruh pegi la kat mana2 tokey yang boleh bagi aku pinjam cawan, takpon hutang...malangnya takder satu pun yang bagi... Kecualilah kalau dalam perjalanan nak mendapatkan cawan tu, something happen to me… mungkin lah tokey tu kesian kat aku then bagi la aku “cawan” free…

Kalau takpon, sampai berbuihlah aku akan cerita pasal “cawan” nih tadi kat semua orang tanpa dapat tunjukkan cawan tuh macammana rupanya...payah2...

Ada faham? Tak faham kan...takper....

No comments:

Post a Comment