16 January 2011

CUTI KER?


Duduk jap depan PC nih lepas sidai baju… Sedih tengok kain yang menimbun minta dicuci… Kejam nyer aku kat kain baju tuh… Cuti dua hari nih buat apa? Cuti ker? Sebetolnya hari cuti ni aku bertambah keje bukan berkurang… Rehat ker? Sejujurnya…TIDAK.
Bukan mengeluh coz inilah kehidupan… Ditambah dengan tanggungjawab, kadang2 memang tak tertanggung… Penat ker? Penat sangat… Kalau hari keje, dalam tido pun aku teringat keje…hari cuti macam nih lagi macam-macam aku ingat …
• Semalam kuar g Rawang, beli barang dapur… Banyak barang dah abes… Tengok ramainyer beli minyak masak, berbotol2…kenapa? Oooo… krisis minyak masak… Tapi effect aku tak? Tak la sangat…
- Melayan kerenah bebudak nak beli macam2… Pastu nak main macam2…
- Pastu malam lak terus g perjumpaan BRIGED BPKHA… Alhamdulillah… Adik2 ni lah yang buat aku bersemangat untuk meneruskan perjuangan.
- Dari pagi aku teringat pasal banner nak sambut MB datang sok… Dah gantung ker? En. Amir tu kata dah (dia emel tadi). Nak sroh saper g tengok nih… Kesian lak nak suruh staf masa cuti nih… Mau tak mau… kol 11 malam nantilah aku g tengok… Lepas Mikhael tido…
- Bathroom tak cuci lagi… kain tak lipat lagi… keperluan anak untuk esok tak sedia lagi…
- Esok MB datang, lusa lak majlis ngan MIMOS… dua-dua nak press… hari jumaat dah pi ngadap press Ipoh, apa lagi usaha?
- Luka masih lagi berbekas di hati… Adakah ini akan terus melemahkan semangat untuk berjuang di BPKHA? Nanti aku jawab…

2 comments:

  1. Tini... aku taw... u r strong. Honest... sket banyak... aku bangga taw ngan ko... (walaupun ko lebey muda dari aku... tp... kau lebih kuat dari aku) U go, gurl... caiyoookkk...

    ReplyDelete