27 December 2010

RASA


Dah janji ngan Eema tadi nak tulis tentang hari nih... Hari yang takleh nak describe macam mana RASAnya...

Pepagi dah RASA penat plus mekap cair lak tuh... Tapi untuk adik2 yang aku sayang... Aku turutkan... Pasni, Nan ngan Amir kena belanja saya makan tau! Hahaha!!!

Pastu RASA lapar... Tahap Dewa nyer lapar... TQ my dear Ima coz bawakkan saya g makan dan rasa cam tuan besar lak... hehehe...

Pastu memang RASA macam-macam... Eema tau kot apa yang aku RASA nih... Banyak yang aku tulis dalam buku nota nih... (rentetan daripada satu perkara yang jadi hari nih...) Meh aku salin balik...

”Payahnya menjernihkan hati...” ni aku tulis coz aku tak mampu menanggung RASA yang pelbagai nih... (termasuk RASA ngantuk, bosan dan sewaktu dengannya)

Pastu ayat2 dalam pale nih plak kuar ...
”Bila kita bercakap berkobar-kobar seolah2 topik sangat menarik dan terlampau banyak yang perlu disampaikan... tapi audiens plak tersengguk2... maknanya... kita nih SYOK SENDIRI... ada paham?” Hehehe...paham kot...

Pastu ... ”Bila kita hilang rasa hormat, dia cakap apa pun kita rasa cam SAMPAH”... Ni yang aku RASA tak best...

Ayat seterusnya... ”Kenapa yang baik dan betul hanya ’SAYA’ dan yang tak baik dan tak betul tuh adalah ’AWAK’ jer...”

Disebabkan RASA berubah2 so aku pon tengok keliling... Yang pastinya...
- Ada yang dah mengeluh...
- Ada yang main hujung necktie buat bookmark (Selit celah2 kertas...hehehehe)
- Ada yang sembang...hmmm...
- Ada yang asyik mengangguk2 (tido ler tuh...)
- Ada yang asyik menulis...tulis aper tuh?
- Ada yang tongkat dagu coz kalau tak...dah lama lena atas meja...
- Ada yang tengah reka2 soklan nak tanya...ada makna tuh...
- Ada yang tutup mulut ngan necktie...apa lagi...nguap ler tuh...
- Ader yang pandang bawah jer... oooo…sms…
- Ader yang tak berenti tanya soklan… sudah2 lah… hujan pon tau stop…
- Ader yang taknak ngaku bila ditanya… ish3… cakap jer ler… takyah sorok udang sebalik mee udang… dah jelas…

Jelasnya… pelbagai RASA yang aku rasa hari nih… Nak tambah lagi tak? Cukup2 lah… Lebih2 kang tukar nama jadi penambah RASA lak…hehehe….

2 comments:

  1. oh.. banyak sgt rasa nih puan... saya pon nak berkongsi rasa~

    ReplyDelete
  2. marilah kongsi kema... boleh sama2 rasa...hehehe

    ReplyDelete