23 June 2010

Please don’t give up…


Tak tahu macammana nak mula N3 hari ni… apa yang berlaku menyebabkan aku kehilangan kata2. Peristiwa semalam… pahit untuk aku apatah lagi untuk Naida dan anak2nya… Bleh tak aku lupakan sebentar… tak… masih kukuh lagi… Aku nak call Naida tapi tak berdaya… last2 aku cuma bleh SMS dia..

Tu yang aku buat pepagi buta sebelum masuk meeting yang mmg agak memeningkan. Siap ader translator tuh… Yang chair meeting pon pening...hehehe… Petang pon meeting lagi… Dunia aku kat sini memang penuh ngan meeting

Aku dah janji ngan sum 1 nak ajar buat blog. Nak kata terror… tak jugak… sekadar bleh lepas jer… So pas meeting balik ofis terus call. Tapi dia plak dah balik, tengah driveSo bagitau jer la… Tak tau bleh buat ke tak… Tapi takkan tak pandai kot… belajar leh pandai, takkan buat blog leh fail kot… Tp mana tau kan… hehehe…

Bicara dalam fesbuk dengan kawan tadi menyebabkan aku ter pause kejap… Yer la… banyak perkara dalam dunia ni bleh buat orang jadi gila. Tapi bleh tak aku katakan semuanya melibatkan emosi. Takleh nak describe pon dalam kertas macammana emosi kita sekarang. Kalau kita kata kita tension...caner nak gambarkan...Mungkin leh ukur dalam skala Richter kot... terlampau tension agak2 berapa skala Richter yer... hehehe...

Macam tu jugak kalau kita sayang, rindu, chenta (ikut spelling Bell) kat orang... macammana kita nak tunjukkan, apa ukurannya... Yer la Dieny... caner nak ukur nih... nak pakai aper? Thermometer ker... jom try...hahaha!!! Aku pon takleh bagi jawapan...

Bila emosi tak dapat kita ukur, macammana kita nak orang faham kita? Hmmm... kat sinilah akan wujud konflik sama ada ngan diri sendiri atau ngan orang laen. Kalau konflik ngan diri akhir2nya kita biol!! Tapi kalau konflik ngan orang lain memang masalah besar. So kadang2 kita okay dan kadang-kadang kita ’angin’ satu badan. Yang paling penting ukur emosi kita, kat situ baru kita tau kita ni macammmana...

Pada aku, kalau aku kenal orang, aku akan terima dia seadanya. Aku dah kenal emosi aku tapi blom ukur jer (tak jumpa pengukur...). Tak kiralah dia ’angin’ satu badan pon coz itu memang dia. Aku takkan cuba ubah dia. Biar dia yang ubah kalau dia nak. Pada aku inilah rencah hidup... takkan semua orang ada satu watak jer... What a dull life!! Orang lain macammana, sure tak sama cam aku kan... yer la..dunia ada pelbagai watak dan ianya kena terus hidup… My dear…. Please don’t give up…

No comments:

Post a Comment