25 June 2010

Takder yang pasti @ sure @ confirm

kenapa Johnny Depp? Ntah.. Tak pasti betol ker aku big fan dia... Jap2 aku suka, jap2 tak...caner nih...tu la..takder kepastian dengan perasaan...

Kat mana-mana pon dalam dunia ni takder yang pasti @ sure @ confirm. Takder...memang takder... Nak mengeluh... Kang pendek lagi umur yang tak pasti panjang mana lagi…

Bab keje… Kita bleh ker pastikan segala-galanya akan berjalan lancar? Mesyuarat dekat 30 kali, rehearsal beratus kali, tiba hari kejadian…hampeh… Konon buat plan B tapi buat jer… janji tulis atas kertas tuh... Tu la...kita menjangka kemungkinan-kemungkinan yang akan terjadi, tapi tak sangka pulak jadi yang tak dijangka... Nak buat aper yer...

Pastu masuk bab family... bagi yang dah ada anak cam aku nih...mcm2 plan untuk diaorg. Buat tu, buat ni... supaya anak dapat yang terbaik. Tapi terjangkau tak difikiran apa yang sebenarnya anak-anak perlukan. Boleh ker kita jangka... Kita yang beria-ria menentukan arah hidup anak-anak. Diaorg caner? Suka ke tak suka? Tak pasti coz sekarang ni diaorang kecik lagi... Mungkin tahun-tahun akan datang Abang, Kakak dan Mikhael boleh berbincang dengan Mummy tentang masa depan... bila tu? Tak pasti lagi. Sabar Mummy...

Aku rasa bab paling last nak cakap pon adalah bab aku... Ader ker yang ingat kat aku nih... Tak pasti la plak... Hehehe... Ader tak sesaper tanya aku sihat tak hari ni? Jap nak ingat... Hmmm... Ader...! En. Kamaruddin dari ANM... terima kasih ingat kat aku (pasni nak madukan UPSI ngan UTHM .. Tak kisah...janji UPSI dapat payung emas...hahahaha!!!!). Lagi...Zul ANM (yg ni coz dia nak mintak tolong, yang sorang lagi dari ANM tu pon tak pasti bila nak call, tak cukup korum nih)... Lagi...Haji Azman (yg ni coz nak buat appt)... Lagi... Malau (coz dia nak mintak aku tolong kemasukan student)... Lagi...takder kot... Saper la yang ingat kat aku ni tanpa ada apa-apa urusan... Tak pasti... Yang banyaknya coz ada mende berkaitan keje.

Banyaknya ketidak pastian dalam hidup nih… Ika kata nak datang petang ni…Tu pon tak pasti lagi… Hmmm…sememangnya tiada yang pasti… Ader ker yang baca N3 aku kali nih? Huhuhu...tak pasti...

1 comment:

  1. Tini, apa khabar? Aku dah tak tau camner lg nak contact u. If u receive this message, pls sms me @ 0192188008 - IJAT

    ReplyDelete