06 July 2010

Gagah dan tabah

Rifad call semalam... cam biasa... dia sms dulu “ Beb tlg aku”...terfikir gak amende yang aku leh tolong dia. Rupa2nya ada hal pasal keje... Tp sowi ler beb ...aku bz sgt ri nih... Perut aku plak tak okay lagi. Silap ari bulan tergolek lak aku kat sini...

Citer pasal semalam...kena gastrik lagi... Telah ku cuba menangkis serangan tapi tak daya... Last2 atas katil jer la tempat aku... Sedih sangat coz puluhan calls tak dapat aku jwb...mintak maaf kat semua yer...

Hari ni walaupun sakit tapi aku terpaksa jadi manusia gagah dan tabah...huhuhu... Melangkah dengan penuh semangat berbakti kepada universiti (dalam hati... cheeeeewaaahhh). Hmmm... gambar ni tanda aku ada kat tempat kejadian masa perasmian Cross Cultural Teaching in Malaysia. Bebudak Michigan State University ni memang kiut miut. Buktinya...

Inilah keluarga En. Zul (staf UPSI) dan isteri Cikgu Maznah dan anak angkat diaorang Alicia Boyers... Yang tepi skali sebelah kiri tu Mr. Sasi!

Bila sebut mengenai tabah ini aku jadi down sekejap. Macam mana nak jadi tabah? Aku persoalkan diri aku nih.. Bila g tengok orang sakit, airmata mula mengalir. Kena marah, aku nangis, tengok citer sedeh sket pon aku dah nangis, dengar orang nangis pon aku leh nangis!! Tak leh tahan ler... Blom lagi pasal kehilangan, pasal kehidupan (yang memang dah sure2 nangis nyer...), pasal hati dan perasaan...

Rapuh betul hati aku nih... Macam Faiz cakap kat aku, kata rock tapi dalam hati ada taman... hehehe...camtu lah kot... Rock tu rock jugak tapi yang jenis sentimental perabis nih… Hmmm…biarlah aku fikir…fikir sampai bila? Sampai bila2 kot…

Today is Daksya’s birthday. Sedikit sambutan untuk dia… Nyaris tak sakit jantung katanya…hahaha… Yang special bila minah2 saleh dengan si Darius tuh nyanyi lagu birthday dalam bahasa Melayu!! Best kan Daksya!



Macam biasa, sebelum penutup N3 ni aku nak ucap terima kasih . Kali ni untuk hubby, Az-1 (bunyi Azwan) coz tolong uruskan anak2 semalam (masa aku sakit) dan bawa aku g klinik yang akhirnya dia tak g keje langsung... Tq dear...

1 comment:

  1. pn marini yg sgt bersemangat! tiba2 rindu utk kembali ke UPSI~~ T_T

    ReplyDelete