02 July 2010

Macam mana rasanya kecewa...

Sakit hati... bad mood...terasa tidak dihargai...rasa down giler... nak meraung... tiada rasa nak senyum... give up...Itulah antara rasa bila kecewa.

Banyak peristiwa yang menyebabkan rasa kecewa. Dalam keje kita kecewa bila Boss tak hargai, staf pulak tak leh nak bagi kerjasama (tapi bukan Boss dan staf aku yer...). Takpun kita kecewa bila pendapat dan pandangan kita tak dipandang walau sebelah mata sedangkan kita ni nak menolong organisasi. Ataupun kita kecewa dengan keputusan ahli keluarga yang membelakangkan kita bila membuat keputusan.

Tapi rata-ratanya kecewa sebab cinta... Biasa la tuh... kecewa putus cinta...cinta tak berbalas...boifren/girlfren dah ada orang lain... dan macam-macam jenis kecewa sebab cinta... So nasihat aku jangan main API okay... Tapi kalau dah rasa bersedia ngan pili bomba takper nak cari API BESAR pon okay...hehehe

Apa aku merepek nih... Hmmm... kecewa juga boleh disebabkan oleh kata-kata. Kadang-kadang bukan sebab boss ke, staf ke, family ker atau cinta tapi sebab kata-kata orang lain. Mungkin orang itu tak maksudkan apa2 tapi kita kecewa kerana perkataan itu keluar daripada mulut orang yang kita tak jangka akan menuturkannya... Ahhhh...kecewanya rasa.... Bila kita terlalu mengharap pun kita akan kecewa... Harapan punyalah tinggi tapi dah tinggal harapan sahaja... Ni satu lagi kecewa...

Aku kecewa ker hari ni... mungkin yer kot...

Anyway, hari ni aku nak ucapkan terima kasih to Amir Batrisya kerana berkongsi cerita dengan aku dan tak marah bila aku tegur dia jadi MC. Ingatan buat Amir, practice makes perfect...Tq dear...

2 comments: