03 August 2010

Bila kita dilayan macam orang BODO..


Pernah tak berdepan ngan situasi nih? Tadi aku g satu kaunter nih...Untuk makluman BUKAN GOMEN tau (coz orang slalu cakap kaunter orang gomen yang tah apa2). Aku rasa cam biasa la bila kita berurusan kat kaunter mestilah bagi salam nak untuk bertanya kan... Tapi mamat kat kaunter tu pandang jer muka aku macam aku ni tanya soklan bukan-bukan. Pastu senyap jer seolah-olah aku tanya soklan yang takder kaitan. Dua tiga saat aku ter pause jap kat kaunter tu.

Kekok ngan suasana tu aku pon cuba2 untuk meng’hidup’kannya dengan soklan2 mesra alam. Tapi tau tak... dia buat BODO jer... buat2 tak dengar apa aku cakap dan muka siyes abes tuh... so skarang aku yang BODO atau dia???!!! Ello....aku bukan mintak duit ko pon... Huh... takper... ada lori ader bas... ada hari Tuhan balas! (Bukan aku yer nak balas coz siapalah aku nih...)

No comments:

Post a Comment