12 August 2010

my heart broke since that day….

Pepagi lagi dapat SMS. Mula2 memang rasa nak marah (baru nak...), tapi kalau marah kita akan jadi tak rasional. Bila tak rasional, semua yang kita buat akan jadi hampeh... Takkan aku nak menda2 mcm ni merosakkan hari. Alhamdulillah aku leh fikir panjang lagi... Dan aku dah balas sms tu but my heart broke since that day….

Anyway, Mukhreez and Mellysa dah start puasa. Mikhael jer yang belum lagi… Rutin aku sepanjang bulan puasa adalah sama dengan tahun-tahun sebelum ini. Kemestian untuk aku masak untuk sahur dan bekal untuk anak. Teringat masa bujang2 dulu. Tak sahur pun takper coz malas nak bangun awal pagi. Sesekali balik rumah pon malas nak sahur ngan family. Tapi lepas kawen, otomatik aku jadik rajin. Tak pernahlah aku tak masak sahur walaupun pernah hubby tak makan coz malas bangun tidur... Sure mak bangga ngan aku coz anak dia yang pemalas ni transform jadik rajin bila dah kawen...hehehe.

Semalam 1 Ramadhan aku bawak mak ke UMSC. Pasal mata mak, hopefully cepat baik, itu yang paling penting. Appointment kol 3, tapi pepagi dah kuar, gi shopping baju raya anak-anak. Tahun ni aku biar mak yang pilihkan baju untuk cucu-cucu dia. Mak pilihlah apa saja, Kak Ni tak kisah…

Masa Kak Ni kecik sampai dah keje, mak yang pilih baju, mak yang jadi consultant tak bergaji dalam banyak perkara. Tapi bila dah ada anak-anak, Kak Ni lupa nak mintak pandangan mak, mungkin Kak Ni sekarang dah boleh buat keputusan sendiri... Tapi Kak Ni nak mak tahu, Kak Ni always wish that you’ll be the first person for me in everything I do but sometimes I’m helpless… (mak aku tau ke omputih nih…??)

Aku syahdu nih… sok sambung…

Gambar Mak dan Ayang masa Ayang akad nikah tahun 2006 (yer kot..hehehe...sowi Yang, akak lupa)

1 comment: