02 August 2010

baik vs bahagia

Hari ni 2 Ogos 2010.. bulan Kemerdekaan.. Tanah Melayu bebas penjajah.. sejarah tuh.. Apa yang kita kenang selama 53 tahun merdeka nih? Balik-balik kita akan kata, usah hidup dalam kenangan... aku lah yang akan kata citu, apa ada pada kenangan... Tapi kalau takder kenangan tu macammana kita nak bentuk diri kita hari ini. Macammana jatidiri nak kita pupuk? Hmm...sowi, aku pakai ayat2 sejarah nih...hehehe...

Walaupun itu menjadi sebahagian yang aku fikir untuk hari ini, tapi my focus pada satu perkara iaitu kenapa kita selalu memilih untuk jadi baik berbanding jadi bahagia... Kenapa yer... Kalau tanya aku, aku akan kata sebab anak-anak. Sebab generasi akan datang tapi ada tak sebab yang bukan berkaitan orang lain? Ada tak? Panjang nak kena pikir nih...

Tadi aku tengok orang jatuh tersungkur depan pintu bilik meeting... kesian giler aku kat dier... saper? Biarlah rahsia...

No comments:

Post a Comment