30 August 2010

Layak ke aku kena marah...?

Cuti tiga hari (Jumaat, Sabtu dan Ahad) sepatutnya banyak perkara yang aku dapat selesaikan. Janji ngan hubby dan anak2 keluar gi beli barang sket sempena nak sambut raya. Tapi... walaupun cuti aku macam tak cuti. Hubby dan anak2 merungut... Jap2 aku kena tepon orang. Tak pon orang tepon aku. Si abang pilih baju melayu aku sibuk jawab sms. Mellysa jerit2 nak kasut baru aku plak jerit2 jawab tepon. Mikhael dah menangis aku pon cam nak menangis pikir pasal keje. Hubby marah2, aku pon naik marah kat orang yang suruh aku tepon. Hu3...

Kalau fix dengan satu decision takper, berubah2 plak... Mau tak mau aku terpaksa bagitau kat sumer jemputan. Pastu tukar lagi keputusan... Ya Allah... tolonglah!! Sekali dua takper lagi tapi banyak kali plak tuh!!! Mangsanya aku. Coz aku yang jadi orang tengah. Ada yang kata maklumat tak dapat. Siap marah2 lagi coz kata aku tak sampaikan info. Hellllooooo!!!! Kepada manusia itu, manalah aku tau kalau sms tak sampai coz kat dalam tepon aku tulis ’sent’. Pastu pikir ler sket...bukan ko sorang jer aku nak kena contact... ada 61 nama semuanya. Info dahlah berubah-ubah...

Bila aku buat confirmation kehadiran... bukan sumer jawab. Nampak cam senang...ada yang cakap ”tepon jer...bukan susah... sejam dua jam dah abis”. Pala otak ko!! Senang nyer cakap... Tepon 61 nama yang menjawab cuma 22 nombor jer. Tu pon bukan sumer confirm. Ada yang tak pasti sroh call balik. Ada yang mula2 hadir pastu tak hadir. Ada plak yang tak hadir pastu hadir. Ada jugak yang tak kata apa2 pastu tup tup muncul...

So tiga hari cuti ini ... layak ker aku kena marah??? Huh!!!

Macammana nak hilangkan marah nih.... Istighfar3x.... Hmmm...meh ubah topik. Aku nak ucapkan terima kasih kat my dear frenz yang buatkan cheese tart iaitu Anis Azlira ... memang sedap!! (jangan kata aku tak puasa coz memang pernah rasa sbelom nih)


No comments:

Post a Comment