24 August 2010

Jangan cakap mende yang kita tak faham..

Kalau aku tak suka kat orang seboleh2nya aku elakkan dia. Bukan elak daripada jumpa tapi elak daripada bercakap tentang dia. Kenapa? Kalau aku bercakap mungkin nanti jadi fitnah kan... Tapi itu aku... orang laen, laen plak kaedahnya... Memang rasa tak sedap hati bila dapat tahu mengenai orang yang tak suka kita tapi berterus-terusan bercakap mengenai kita. Rasa nak pegi gam jer mulut orang tuh. Tapi apakan daya, tu mulut dia, bukan mulut tempayan yang boleh gak ditutup2 ngan talam. Bagus ker buat macam tu?

Serabut dalam kepala otak aku nih ... Caner nak bagitau kat orang laen tugas yang takder SOP macam tugas aku nih. Caner yer... Hmmm... Kita ambil tugas mudah iaitu usherette, kalau buat SOP dia kena sambut tetamu di hadapan pintu masuk. Pastu iring ke tempat duduk. Tapi leh ker buat citu? Kalau hari hujan, dia kena standby payung (nak tulis ke dalam SOP?). Payungkan tetamu dari kenderaan dia, tu pun kalau berhenti depan pintu dewan. Tapi kalau berenti kat tempat parking? Nak tulis ke dalam SOP kena amik tetamu kat tempat parking. Belum lagi tetamu yang masuk ikot pintu belakang dewan.

Pastu iring sampai tempat duduk. Tapi kat tengah-tengah jalan plak tetamu berhenti coz jumpa kawan dia,sembang2. Dalam SOP nak tulis ke kalau tetamu sembang kita buat apa? Tugas kita tak selesai selagi tetamu belum tahu tempat duduk dia. Pastu nak tulis ke plak SOP tetamu yang tetiba nak tukar tempat coz nak duduk sebelah kawan dia. SOP bab usherette jer kalau nak tulis semua, 10 muka surat pon belom tentu cukup...

Banyak nyer keje nak kena fikir... Banyak ker? Hanya kita jer tahu banyak mana keje kita... Tapi cam takder keje jer... ye la tuh... Kalau nak tahu, meh ler ganti tempat aku ni barang sebulan... Ayat ’aku pon tau kalau macam tu...’ tolong ler jangan pakai... coz memang tak saper yang tau kalau tak buat keje nih... Alhamdulillah lah kalau keje macam aku ni dapat balik tepat kol 5. Pastu Sabtu, Ahad dan Public Holiday dapat betul-betul cuti. Pastu tak perlu drive ke sana-ke sini gi event. Leh claim gi mana2...uihhh..bestnyer... Tapi hakikatnya... Tuhan jer yang tahu...

Abis tu, suka tak keje nih? SUKA!!! Coz aku memang suka bidang nih... Yang aku TAK SUKA adalah orang-orang yang TAK FAHAM apa yang diorang katakan. Nasihat aku untuk yang suka mengata nih... Kalau TAK FAHAM, bertanyalah, jangan banyak bercakap menda yang kita TAK FAHAM. Daripada buat citer yang bukan-bukan, lebih baik DIAM!!
Garang tuh....

By the way, TQ to Nurul Hasniza coz tolong ambilkan gambar-gambar untuk raya nih. Lama dah tak bergambar mcm nih…


It's me!!! Lawa gambar nih... Gambar jer taw. Pastu baju tu... Memang aku suka sangat...Aku? Biasa jer...muka ni gak hari2..


Marini dan Dakshayani... nak no. tepon ker? Dah ader kot...


The Boss and Officers... rasa cam nak letakkan nama. Tapi... dah kenal kot...


Sebahagian besar staf Bahagian Hubungan Korporat dan Antarabangsa - tiada dalam gambar adalah semua telefonis

No comments:

Post a Comment